diumenge, de juny 07, 2009

Prou d'anuncis i màrqueting encoberts en notícies

De fa ja temps que anem veient com els mitjans de comunicació, inclosos els finançats amb fons públics, es fan un tip de publicar "notícies" que son en realitat anuncis de màrqueting encoberts i es fan en canvi poc ressò d'altres noticies tecnològiques d'àmbit nacional.

Posem un exemple: a la web http://www.3cat24.cat, si es cerca la paraula microsoft dona més de 400 resultats!. En canvi la paraula linux només dona una cinquantena de resultats. Si es cerquen aquestes dues paraules a través d'un cercador com google, dona una diferencia de més de 120 milions d'entrades a favor de linux. Com s'explica?.

És negatiu per al teixit tecnològic nacional que es realitzi aquesta publicitat encoberta en forma de noticies d'empreses de capital estranger i no se'n faci gaire de les empreses nacionals i de les activitats tecnològiques basades en programari lliure que persegueixen l'interès públic.

No es tracta de censurar res, sinó tan sols de que deixin de fer selecció interessada de la informació. Amb noticies en els que es barreja de forma subliminal publicitat, hi ha manipulació cap als consumidors. I aquesta manipulació acaba afectant a la llibertat d'elecció.

Prou de confondre innovació amb comercialització. Prou d'anuncis i màrqueting encoberts en notícies de mitjans de comunicació públics.